Dvě třetiny německého trhu bio výrobků už obsadily obchodní řetězce
8.8.2018
Poptávka po biopotravinách v Německu je momentálně na historické výši. Ve srovnání s minulým rokem vzrostla o 6%. Trh s biovýrobky v Německu dosahuje obratu více než 10 miliard EUR ročně. Již delší dobu jsou biopotraviny nabízeny i v obchodních řetězcích, které nyní vévodí jejich distribuci se zhruba dvoutřetinovým tržním podílem.
Podle výzkumné společnost Gesellschaft für Konsumforschung (GfK) poptávka po biovýrobcích kontinuálně narůstá. Tento vývoj zaznamenaly i velké obchodní řetězce. Ještě před několika lety bylo možné zakoupit biovýrobky jen ve specializovaných prodejnách a biomarketech. V loňském roce se však už jedničkou na trhu stal obchodní řetězec ALDI a i ostatní velké německé řetězce výrazně navýšily svůj obrat v prodeji biopotravin.
Specializované bioprodejny jsou tímto vystaveny sílícímu cenovému tlaku, kterému mohou jen obtížně konkurovat. Jsou postupně vytlačovány a většina z nich časem velmi pravděpodobně zanikne.
Většina německých obchodních řetězců svou nabídku biopotravin neustále rozšiřuje. Například řetězec ALDI plánuje v letošním roce zavést do svého sortimentu dalších 60 biovýrobků. V případě koncernu REWE už se hovoří až o 500 bioproduktech, které jsou prodávány pod značkou REWE Bio.
Obchodním řetězcům v Německu se daří oslovovat svým sortimentem biopotravin atraktivní cílové skupiny. Zejména rodiny s dětmi a příjmově silnější zákazníci jsou stále více lákáni do marketů. Němečtí spotřebitelé čím dál více využívají toho, že biovýrobky jsou v supermarketech znatelně levnější než ve specializovaných prodejnách a zároveň je možné v marketech nakoupit vše na jednom místě.
Podle výzkumů veřejného mínění hodnotí němečtí spotřebitelé veskrze pozitivně, že biovýrobky lze zakoupit i v obchodních řetězcích, přestože tento vývoj zřejmě povede k zániku malých specializovaných bioprodejen.