Frankfurtské letiště dnes otevírá novou dráhu
21.10.2011

Fraport AG, provozovatel mezinárodního letiště ve Frankfurtu nad Mohanem, otevřel dnes podle plánu novou severozápadní přistávací dráhu. Jedno z největších evropských letišť funguje již řadu let na hranici svých kapacitních možností, což vedlo k poměrně častým zpožděním letů.
Z kapacitních a kvalitativních důvodů již tedy nebylo možné výstavbu a zprovoznění nové dráhy dále oddalovat. Podle mluvčího letiště je navíc situace ve Frankfurtu aktuálně komplikována předběžným soudním zákazem nočních letů.
Nová severozápadní dráha by tedy měla přinést řešení této situace. Její stavba byla zahájena 20. Ledna 2009. Její délka činí 2.800 metrů a trasována je paralelně ke stávajícím směrům 25 a 07. Díky jejímu uvedení do provozu budou možné paralelní vzlety a přistání i na jižní dráze. Vedle nové dráhy vede ve vzdálenosti 200m postranní pojížděcí dráha, která je s ní spojena 6 spojnicemi. Vzhledem ke svým parametrům je dráha vhodná i pro velkoprostorové letouny, např. Airbus A 380 a Boeing 747.
Zprovoznění nové dráhy umožní postupné navýšení počtu pohybu letadel z 83 až na 126 za hodinu a navýšení počtu pasažérů z dnešních 56 milionů až na 90 milionů. Jako součást nové dráhy je plánován i třetí odbavovací terminál.
Zdroj: Tisková zpráva Fraport AG z 21.10.2011
Autor: Petr Král Datum poslední editace: 18.5.2017
Další články
Cestování do Německa od 3.3.2022
Od 3.3.2022 došlo k další změně pravidel při vstupu do Německa. Česká republika není považována za rizikovou zemi, proto pro vstupy do Německa z ČR platí nejmírnější restrikce. Není tedy třeba vyplňovat příjezdový formulář.
Vybrané změny v Německu od roku 2022
K 1.1.2022 došlo v Německu jako každý rok k celé řadě změn v oblasti legislativy a daní. Níže vybíráme nejdůležitější z nich, které se mohou týkat i podnikání českých firem v Německu.
V Německu i v současnosti převažuje nájemní bydlení nad vlastnickým
Více než polovina Němců bydlí v současnosti v nájmu. Německo je tak zemí s nejnižším podílem vlastnického bydlení v Evropě.
Díky stále rostoucím cenám nájmů je tak v Německu čím dál diskutovanějším tématem regulace nájemného a vyvlastňování nemovitostních fondů specializovaných na činžovní byty.