Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Letiště Frankurt se otevírá nízkonákladovým společnostem

Letiště Frankurt se otevírá nízkonákladovým společnostem

Provozovatel Frankfurtského mezinárodního letiště, společnost Fraport, plánuje výstavbu nového nástupního mostu, který bude určen k odbavování nízkonákladových letů. Nový nástupní most G bude součástí nově budovaného terminálu 3, jehož ostatní části jsou naopak určeny pro luxusnější lety.

Výstavba nového nástupního mostu s 13 nástupními branami, jejichž počet ale bude v budoucnu navýšen až na 24 bran, je výsledkem změněné strategie největšího německého letiště. Letiště Frakfurt bylo léta známé odmítáním nízkonákladových dopravců, kteří pro lety do centrálního Německa museli využívat 120 km vzdálené letiště Frankfurt- Hahn. Změněná strategie má za cíl zabránit odchodu cestujících a aerolinek z frankfurtského letiště a zajistit jeho další růst. Proti otevření se nízkonákladovým společnostem dlouhodobě bojovala především největší německá letecká společnost Lufthansa, která drží ve Fraportu 8,5 % akcií. Zbylé akcie však patří spolkové zemi Hesensko a městu Frankfurt, pro které je další růst letiště velmi důležitý. Rychlý růst letiště pokračuje i v letošním roce, kdy se předpokládá odbavení 69 milionů cestujících, oproti 34 milionům odbaveným v roce 2017. Letiště je i významným zaměstnavatelem, který vytváří celkem  cca 80.000 pracovních míst.

Výstavba nového terminálu 3 jednak zvýší odbavovací kapacity letiště a umožní další růst, jednak také sníží zatížení stávajících terminálů 1 a 2. Cílová kapacita nového terminálu je 14 milionů odbavených cestujících ročně, celkové náklady na výstavbu by měly dosáhnout 3 miliard EUR. Otevření je plánováno na rok 2021.

Autor: Datum poslední editace: 22.8.2018

Další články

21.9.2018

Německé vývozy rostou

Německý vývoz v červenci 2018 výrazně vzrostl, v meziročním srovnání o 7,6 %. Obzvláště se dařilo exportu do ostatních zemí EU, který zaznamenal meziroční nárůst o 8 %.

19.9.2018

Commerzbank opustí akciový index DAX

Jedna z největších německých bank, Commerzbank, bude dne 24.9.2018 vyřazena z německého akciového indexu DAX. Přitom je tato banka zakládajícím členem indexu DAX a byla 30 let jeho pevnou součástí. Její místo v indexu DAX zaujme společnost Wirecard, která se specializuje na technologické a finanční služby.

11.9.2018

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.

31.8.2018

Polovina Němců bydlí v nájmu

Německo je v evropském měřítku jednou ze zemí s nejrozšířenějším nájemním bydlením. V nájmu bydlí až polovina Němců. Nájemní bydlení má v Německu historicky velmi pevné ukotvení.

21.8.2018

Německá ekonomika ve druhém čtvrtletí 2018 silně rostla

I přes rostoucí nejistotu ve světové ekonomice se Německu jakožto největší ekonomice Evropské unie momentálně daří poměrně dobře. Ve druhém čtvrtletí letošního roku vzrostl německý HDP ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 0,5%.

16.8.2018

Silné daňové příjmy německého státu ozdravují německé veřejné finance

Růst německého veřejného zadlužení je historicky exponenciální. K razantnímu nárůstu veřejného dluhu došlo zejména po sjednocení východního a západního Německa začátkem 90. let. Dalším impulsem k jeho nabobtnání byly náklady spojené se světovou finanční krizí v letech 2007 a 2008.