Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Město Hamburg vyhlásilo zákaz vjezdu vozidel s naftovými motory

Město Hamburg vyhlásilo zákaz vjezdu vozidel s naftovými motory

S účinností od 31.5.2018 zavedlo město Hamburg jako první v Německu zákaz vjezdu vozidel s naftovými motory do vybraných částí centra města. Zákaz se týká všech dieselů nesplňujících emisní normu Euro VI. Zákaz neplatí pro vozidla záchranných složek, obyvatel regulované oblasti a jejich návštěv, vozidla technických služeb, dodavatelů do místních provozoven a vozidla taxislužeb.

Zákaz se zatím vztahuje pouze na několik ulic v centru Hamburgu. Lobby ochránců přírody v čele se Stranou zelených však již nyní požaduje rozšíření zákazu na celé širší centrum města a veřejně podporuje zavedení podobných zákazů i v dalších německých městech.

Z celkových 264.000 automobilů na naftový pohon přihlášených v Hamburgu jich cca 94.000 splňuje normu Euro VI. Zákaz se tedy týká celkem cca 170.000 vozidel.

Vedle oslavných komentářů ekologických aktivistů vyvolává zatím zavedení zákazu vjezdu pro diesely i řadu otazníků a pochybností. Uzavřená oblast byla označena značkami, které jsou nesrozumitelné a špatně čitelné. Policie v dané oblasti provádí pouze namátkové kontroly, takže v realitě je riziko kontroly a postihu velmi nízké. Uzavřenou oblast lze v její současné podobě velmi snadno objet a vyhnout se jí.

Zatím z čistšího vzduchu a o něco méně intenzivního provozu profituje pouze zhruba 1.800 obyvatel. Na celkové znečištění v městě Hamburg toto opatření nemá téměř žádný vliv. Naopak vzhledem k nutnosti objíždět s dieselovými vozidly danou oblast oklikami může docházet ke zvýšení celkové emisní zátěže.

Jakkoliv je zavedení tohoto zákazu poměrně revolučním a zásadním krokem v oblasti ochrany ovzduší v německých městech, ukazuje se již nyní, že zatím chybí ucelenější a propracovanější koncept regulace automobilového provozu ve městech, který by skutečně zaručil znatelné a trvalé snížení ekologické zátěže center měst.

Zavedení zákazu v centru Hamburgu s sebou přináší i některé překvapivé a nezamýšlené důsledky. Podle informací z trhu ojetin v Hamburgu a okolí citelně klesají ceny ojetých vozidel s dieselovými motory splňujícími pouze normy Euro V a nižší, což ale vede k jejich vyšším prodejům. Ceny klesají i u dieselových vozidel splňujících normu Euro VI, z nichž celá řada patří spíše mezi dražší a luxusní automobily. I v tomto segmentu registrují prodejci v Hamburgu a okolí znatelně oživenou poptávku. I přes jasný dlouhodobý trend opouštění dieselových pohonů u osobních automobilů tak alespoň krátkodobě vede zavedení tohoto opatření k podpoře vozidel s dieselovým pohonem.

Autor: Datum poslední editace: 4.6.2018

Další články

13.11.2018

Výroba zelené energie v Německu dlouhodobě roste

Německá vláda dlouhodobě a intenzivně podporuje výstavbu obnovitelných energetických zdrojů. V říjnu byla v Baltském moři u německého pobřeží uveden do provozu doposud největší německý větrný park.

30.10.2018

V Německu se v letošním roce opět staví více bytů

Bytová výstavba v Německu po několika letech stabilnějších letech letos opět znatelně ožívá. Od ledna do srpna letošního roku bylo vydáno 234.000 stavebních povolení pro nové byty, což ve srovnání s minulým rokem znamená nárůst o 2%.

23.10.2018

Nedostatek kvalifikovaných pracovníků v Bavorsku se vyostřuje

Spolková země Bavorsko je jednou z ekonomicky nejsilnějších spolkových zemí Německa. Její hospodářské propojení s Českem je značné, což je dáno mj. geografickou blízkostí. Česko je největším obchodní partnerem Bavorska ve Střední a Východní Evropě a česká ekonomika má s tou bavorskou mnoho společného.

15.10.2018

Nezanedbatelný počet Němců pracuje pouze za minimální mzdy

Německému hospodářství se daří dobře, průmysl i exporty rostou. V mnoha oblastech Německa je míra nezaměstnanosti již tak nízká, že se začíná hovořit o úrovni plné zaměstnanosti. Přesto však nefunguje na německém pracovním trhu vše zcela optimálně.