Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Německá logistika bojuje s náporem zásilek z online obchodů

Německá logistika bojuje s náporem zásilek z online obchodů

Nárůst přepravy drobných zásilek pro koncové zákazníky způsobený masivním růstem internetového prodeje způsobuje v Německu dopravní problémy. Zejména v centrech velkých německých měst dochází k častějším dopravním zácpám, zvýšenému znečištění ovzduší výfukovými plyny a rostoucí hlukové zátěži.

Ukazuje se, že kvůli rychle se měnícímu nákupnímu chování Němců a změnám v oblasti zásobování maloobchodu bude nutné urychleně zlepšit zejména městskou dopravní infrastrukturu.

Podle aktuálního průzkumu společnosti PricewaterhouseCoopers GmbH jsou německá města, firmy i soukromé osoby díky rapidnímu nárůstu online obchodů vystavovány stále většímu počtu balíkových zásilek a s tím spojenému znečištění životního prostředí. Logistika uvnitř měst je přetížená. K dispozici není dostatek skladovacích ploch ani míst pro nakládku a vykládku. Tento stav je v rozporu se silnou poptávkou po přepravních službách i s preferencemi zákazníků.

Třetina Němců je nespokojena se službami přepravních společností. Nejvíce jim vadí nedostatečná dochvilnost doručování zásilek. Němečtí spotřebitelé dále kladou velký důraz na ekologický provoz zásilkových společností a možnost sledovat pohyb zásilky online. Většina německých zákazníků by také uvítala bezplatnou dopravu zboží zakoupeného online. Přepravní společnosti se snaží tyto rostoucí nároky splňovat pomocí automatizace a nasazováním dronů, které je však zatím vnímáno rozporuplně, protože naprostá většina zákazníků si nadále přeje osobní doručení živým pracovníkem dopravce až do svých domovů.

Řešení těchto problémů bude vyžadovat zcela nové koncepty vyvinuté v úzké spolupráci logistických firem, městských samospráv a obchodních firem. Více  než 75% oslovených zákazníků by se vyslovilo pro případnou podporu modernizačních opatření, například plošné nasazení elektromobilů, zásobování maloobchodních prodejen v noci a dalších.

Zdroj: PricewaterhouseCoopers GmbH (www.pwc.de)

Autor: Datum poslední editace: 27.10.2017

Další články

15.10.2018

Nezanedbatelný počet Němců pracuje pouze za minimální mzdy

Německému hospodářství se daří dobře, průmysl i exporty rostou. V mnoha oblastech Německa je míra nezaměstnanosti již tak nízká, že se začíná hovořit o úrovni plné zaměstnanosti. Přesto však nefunguje na německém pracovním trhu vše zcela optimálně.

8.10.2018

Další zvýšení německé minimální mzdy od 1.1.2019

S účinností od 1.1.2019 dochází ke zvýšení minimální hrubé mzdy v Německu ze současných 8,84 EUR za hodinu na 9,19 EUR za hodinu. Komise zároveň rozhodla, že k dalšímu zvýšení minimální hrubé mzdy dojde i k 1.1.2020, a to na 9,35 EUR za hodinu.

8.10.2018

Veletrh InterTabac 2018 – úspěšné jubileum

Dortmund – jubilejní 40. ročník největšího světového odborného veletrhu tabáku a tabákových potřeb InterTabac plně dostál významu a velikosti čtyřicátého jubilea. Letošní InterTabac opět potvrdil své postavení jedničky mezi tabákovými veletrhy na světě. Přilákal 12.500 návštěvníků z celého světa.

21.9.2018

Německé vývozy rostou

Německý vývoz v červenci 2018 výrazně vzrostl, v meziročním srovnání o 7,6 %. Obzvláště se dařilo exportu do ostatních zemí EU, který zaznamenal meziroční nárůst o 8 %.

19.9.2018

Commerzbank opustí akciový index DAX

Jedna z největších německých bank, Commerzbank, bude dne 24.9.2018 vyřazena z německého akciového indexu DAX. Přitom je tato banka zakládajícím členem indexu DAX a byla 30 let jeho pevnou součástí. Její místo v indexu DAX zaujme společnost Wirecard, která se specializuje na technologické a finanční služby.

11.9.2018

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.