Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.

Účelem zavedení těchto zákazů má být zlepšení ovzduší v centrech velkých německých měst. Znečištění ovzduší ve Frankfurtu nad Mohanem především vlivem intenzivní silniční dopravy již delší dobu překračuje povolené limity. Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe (DHU) podala v souvislosti s touto skutečností žalobu k soudu a soudní spor vyhrála. Město Frankfurt tak musí od února 2019 zavést zákaz vjezdu vozidel nesplňujících alespoň emisní normu EURO 5 do centra města. Od září 2019 má být zákaz vjezdu rozšířen na vozidla s normou EURO 5.

Tento zákaz bude mít významný negativní vedlejší efekt na výrobce a prodejce automobilů a dotkne se i tisíců majitelů aut. Ojetá dieselová vozidla se prakticky přes noc stala problémem pro jejich držitele i celý automobilový trh. V případě prodeje těchto vozidel musí jejich současní majitelé počítat s významnými ztrátami. Největší německý autoklub ADAC dokonce v této souvislosti vydal varování spotřebitelům, aby při pořízení nového vozidla vybírali výhradně z automobilů na benzínový nebo elektrický pohon anebo alespoň vyčkali, než bude zavedena nová emisní norma EURO 6d-Temp, kterou budou muset splňovat veškerá vozidla uvedená na trh po září 2019. Zákazy vjezdu do center německých měst by se s největší pravděpodobností vozidel splňujících tuto normu týkat neměly.

Očekává se, že podobné zákazy brzy zavedou i další velká německá města. Nejpravděpodobnějšími kandidáty jsou Berlín, Mnichov a Kolín nad Rýnem. Předpokládá se, že německým automobilkám tím vzniknou ztráty ve výši 2 až 3,5% jejich operativního zisku. Držitele problematických vozidel může mírně uklidnit informace, že nejsou vyloučena odškodnění. Zejména frankfurtským majitelům dieselových vozidel se doporučuje najmout si advokáta a nechat si prověřit případné nároky na odškodnění. Nelze totiž vyloučit, že žaloby na náhradu škody budou u soudu úspěšné a spolková země Hesensko bude muset dotčené majitele aut odškodnit.

 

 

 

 

Autor: Datum poslední editace: 11.9.2018

Další články

3.12.2021

V Německu i v současnosti převažuje nájemní bydlení nad vlastnickým

Více než polovina Němců bydlí v současnosti v nájmu. Německo je tak zemí s nejnižším podílem vlastnického bydlení v Evropě.
Díky stále rostoucím cenám nájmů je tak v Německu čím dál diskutovanějším tématem regulace nájemného a vyvlastňování nemovitostních fondů specializovaných na činžovní byty.

1.10.2021

Mzdy v Německu rostou

Institut pro světovou ekonomiku v Kielu (IfW) předpovídá až pětiprocentní nárůst německých mezd. Podle expertů z institutu je nyní situace zaměstnanců v Německu nejlepší za posledních 30 let.

1.10.2021

Příjmy německého státu na daních meziročně vzrostly

Pomalé odeznívání koronavirové krize se citelně projevuje na stavu německé státní pokladny. V srpnu zaznamenala německá spolková vláda, zemské vlády i města a obce výrazně vyšší výběr daní.