Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.

Účelem zavedení těchto zákazů má být zlepšení ovzduší v centrech velkých německých měst. Znečištění ovzduší ve Frankfurtu nad Mohanem především vlivem intenzivní silniční dopravy již delší dobu překračuje povolené limity. Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe (DHU) podala v souvislosti s touto skutečností žalobu k soudu a soudní spor vyhrála. Město Frankfurt tak musí od února 2019 zavést zákaz vjezdu vozidel nesplňujících alespoň emisní normu EURO 5 do centra města. Od září 2019 má být zákaz vjezdu rozšířen na vozidla s normou EURO 5.

Tento zákaz bude mít významný negativní vedlejší efekt na výrobce a prodejce automobilů a dotkne se i tisíců majitelů aut. Ojetá dieselová vozidla se prakticky přes noc stala problémem pro jejich držitele i celý automobilový trh. V případě prodeje těchto vozidel musí jejich současní majitelé počítat s významnými ztrátami. Největší německý autoklub ADAC dokonce v této souvislosti vydal varování spotřebitelům, aby při pořízení nového vozidla vybírali výhradně z automobilů na benzínový nebo elektrický pohon anebo alespoň vyčkali, než bude zavedena nová emisní norma EURO 6d-Temp, kterou budou muset splňovat veškerá vozidla uvedená na trh po září 2019. Zákazy vjezdu do center německých měst by se s největší pravděpodobností vozidel splňujících tuto normu týkat neměly.

Očekává se, že podobné zákazy brzy zavedou i další velká německá města. Nejpravděpodobnějšími kandidáty jsou Berlín, Mnichov a Kolín nad Rýnem. Předpokládá se, že německým automobilkám tím vzniknou ztráty ve výši 2 až 3,5% jejich operativního zisku. Držitele problematických vozidel může mírně uklidnit informace, že nejsou vyloučena odškodnění. Zejména frankfurtským majitelům dieselových vozidel se doporučuje najmout si advokáta a nechat si prověřit případné nároky na odškodnění. Nelze totiž vyloučit, že žaloby na náhradu škody budou u soudu úspěšné a spolková země Hesensko bude muset dotčené majitele aut odškodnit.

 

 

 

 

Autor: Datum poslední editace: 11.9.2018

Další články

28.6.2022

Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici: Junior Specialist v mezinárodním marketingu a exportním poradenství

Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici: Junior Specialist v mezinárodním marketingu a exportním poradenství

27.6.2022

Od 1.7.2022 platí v Německu nová pravidla pro sběr a recyklaci obalů

Od 1.7.2022 vstupuje v Německu v platnost novela zákona o obalech, která rozšiřuje registrační povinnost na všechny obaly. Po 1.7.2022 tedy v Německu nebude smět být prodáváno zabalené zboží, pokud jeho výrobce nebo distributor neprovedl registraci do ústředního registru obalů (Zentrale Stelle Verpackungsregister – LUCID).

14.6.2022

V Německu dochází od 1.7.2022 ke zvýšení minimální mzdy

Od 1.7.2022 se v Německu zvyšuje minimální mzda, a to ze současných 9,82 EUR na 10,45 EUR hrubého za hodinu. K dalšímu zvýšení minimální mzdy dojde od 1.10.2022, a to na rovných 12 EUR hrubého za hodinu.

29.3.2022

Cestování do Německa od 3.3.2022

Od 3.3.2022 došlo k další změně pravidel při vstupu do Německa. Česká republika není považována za rizikovou zemi, proto pro vstupy do Německa z ČR platí nejmírnější restrikce. Není tedy třeba vyplňovat příjezdový formulář.

15.2.2022

Vybrané změny v Německu od roku 2022

K 1.1.2022 došlo v Německu jako každý rok k celé řadě změn v oblasti legislativy a daní. Níže vybíráme nejdůležitější z nich, které se mohou týkat i podnikání českých firem v Německu.