Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.

Účelem zavedení těchto zákazů má být zlepšení ovzduší v centrech velkých německých měst. Znečištění ovzduší ve Frankfurtu nad Mohanem především vlivem intenzivní silniční dopravy již delší dobu překračuje povolené limity. Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe (DHU) podala v souvislosti s touto skutečností žalobu k soudu a soudní spor vyhrála. Město Frankfurt tak musí od února 2019 zavést zákaz vjezdu vozidel nesplňujících alespoň emisní normu EURO 5 do centra města. Od září 2019 má být zákaz vjezdu rozšířen na vozidla s normou EURO 5.

Tento zákaz bude mít významný negativní vedlejší efekt na výrobce a prodejce automobilů a dotkne se i tisíců majitelů aut. Ojetá dieselová vozidla se prakticky přes noc stala problémem pro jejich držitele i celý automobilový trh. V případě prodeje těchto vozidel musí jejich současní majitelé počítat s významnými ztrátami. Největší německý autoklub ADAC dokonce v této souvislosti vydal varování spotřebitelům, aby při pořízení nového vozidla vybírali výhradně z automobilů na benzínový nebo elektrický pohon anebo alespoň vyčkali, než bude zavedena nová emisní norma EURO 6d-Temp, kterou budou muset splňovat veškerá vozidla uvedená na trh po září 2019. Zákazy vjezdu do center německých měst by se s největší pravděpodobností vozidel splňujících tuto normu týkat neměly.

Očekává se, že podobné zákazy brzy zavedou i další velká německá města. Nejpravděpodobnějšími kandidáty jsou Berlín, Mnichov a Kolín nad Rýnem. Předpokládá se, že německým automobilkám tím vzniknou ztráty ve výši 2 až 3,5% jejich operativního zisku. Držitele problematických vozidel může mírně uklidnit informace, že nejsou vyloučena odškodnění. Zejména frankfurtským majitelům dieselových vozidel se doporučuje najmout si advokáta a nechat si prověřit případné nároky na odškodnění. Nelze totiž vyloučit, že žaloby na náhradu škody budou u soudu úspěšné a spolková země Hesensko bude muset dotčené majitele aut odškodnit.

 

 

 

 

Autor: Datum poslední editace: 11.9.2018

Další články

21.9.2018

Německé vývozy rostou

Německý vývoz v červenci 2018 výrazně vzrostl, v meziročním srovnání o 7,6 %. Obzvláště se dařilo exportu do ostatních zemí EU, který zaznamenal meziroční nárůst o 8 %.

19.9.2018

Commerzbank opustí akciový index DAX

Jedna z největších německých bank, Commerzbank, bude dne 24.9.2018 vyřazena z německého akciového indexu DAX. Přitom je tato banka zakládajícím členem indexu DAX a byla 30 let jeho pevnou součástí. Její místo v indexu DAX zaujme společnost Wirecard, která se specializuje na technologické a finanční služby.

31.8.2018

Polovina Němců bydlí v nájmu

Německo je v evropském měřítku jednou ze zemí s nejrozšířenějším nájemním bydlením. V nájmu bydlí až polovina Němců. Nájemní bydlení má v Německu historicky velmi pevné ukotvení.

23.8.2018

Letiště Frankurt se otevírá nízkonákladovým společnostem

Frankfurtské mezinárodní letiště plánuje výstavbu nového nástupního mostu, který bude určen k odbavování nízkonákladových letů. Nový nástupní most G bude součástí nově budovaného terminálu 3, jehož ostatní části jsou naopak určeny pro luxusnější lety.

21.8.2018

Německá ekonomika ve druhém čtvrtletí 2018 silně rostla

I přes rostoucí nejistotu ve světové ekonomice se Německu jakožto největší ekonomice Evropské unie momentálně daří poměrně dobře. Ve druhém čtvrtletí letošního roku vzrostl německý HDP ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 0,5%.

16.8.2018

Silné daňové příjmy německého státu ozdravují německé veřejné finance

Růst německého veřejného zadlužení je historicky exponenciální. K razantnímu nárůstu veřejného dluhu došlo zejména po sjednocení východního a západního Německa začátkem 90. let. Dalším impulsem k jeho nabobtnání byly náklady spojené se světovou finanční krizí v letech 2007 a 2008.