Přejít na obsah
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1
Portál pro Vaše úspěšné podnikání v SRN
+420 296 348 207 Václavské náměstí 66, 110 00 Praha 1

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.

Účelem zavedení těchto zákazů má být zlepšení ovzduší v centrech velkých německých měst. Znečištění ovzduší ve Frankfurtu nad Mohanem především vlivem intenzivní silniční dopravy již delší dobu překračuje povolené limity. Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe (DHU) podala v souvislosti s touto skutečností žalobu k soudu a soudní spor vyhrála. Město Frankfurt tak musí od února 2019 zavést zákaz vjezdu vozidel nesplňujících alespoň emisní normu EURO 5 do centra města. Od září 2019 má být zákaz vjezdu rozšířen na vozidla s normou EURO 5.

Tento zákaz bude mít významný negativní vedlejší efekt na výrobce a prodejce automobilů a dotkne se i tisíců majitelů aut. Ojetá dieselová vozidla se prakticky přes noc stala problémem pro jejich držitele i celý automobilový trh. V případě prodeje těchto vozidel musí jejich současní majitelé počítat s významnými ztrátami. Největší německý autoklub ADAC dokonce v této souvislosti vydal varování spotřebitelům, aby při pořízení nového vozidla vybírali výhradně z automobilů na benzínový nebo elektrický pohon anebo alespoň vyčkali, než bude zavedena nová emisní norma EURO 6d-Temp, kterou budou muset splňovat veškerá vozidla uvedená na trh po září 2019. Zákazy vjezdu do center německých měst by se s největší pravděpodobností vozidel splňujících tuto normu týkat neměly.

Očekává se, že podobné zákazy brzy zavedou i další velká německá města. Nejpravděpodobnějšími kandidáty jsou Berlín, Mnichov a Kolín nad Rýnem. Předpokládá se, že německým automobilkám tím vzniknou ztráty ve výši 2 až 3,5% jejich operativního zisku. Držitele problematických vozidel může mírně uklidnit informace, že nejsou vyloučena odškodnění. Zejména frankfurtským majitelům dieselových vozidel se doporučuje najmout si advokáta a nechat si prověřit případné nároky na odškodnění. Nelze totiž vyloučit, že žaloby na náhradu škody budou u soudu úspěšné a spolková země Hesensko bude muset dotčené majitele aut odškodnit.

 

 

 

 

Autor: Datum poslední editace: 11.9.2018

Další články

7.6.2021

Zrušení omezení při cestování do Německa od 15.6.2021

Německá spolková vláda rozhodla o vyřazení České republiky ze seznamu rizikových zemí s platností od 6. 6. 2021.

28.5.2021

Koncern VW zaznamenal velice úspěšné první čtvrtletí 2021

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, vykázal v první čtvrtletí letošního roku zisk ve výši 3,4 miliardy EUR (cca 88 miliard Kč). V tomto období prodal 2,4 milionu aut, což bylo o 21% více než v prvním čtvrtletí roku 2020. Za tímto nárůstem stojí především silná poptávka z Číny.

20.5.2021

Zjednodušení cestování do Německa od 13.5.2021

Od 13.5.2021 došlo k další změně pravidel při vstupu do Německa z rizikových území, za které je aktuálně považována i Česká republika.  Především došlo ke sjednocení pravidel pro vstup na území Německa, povinnost testování a karantény pro území celé Spolkové republiky.

20.5.2021

Zvýšení minimální mzdy ve stavebnictví v Německu od 1.5.2021

S platností od 1.5.2021 došlo v Německu k opětovnému zvýšení minimální mzdy ve stavebnictví.
Tato minimální mzda platí v celém Německu jak pro domácí pracovníky ve stavebnictví, tak pro zahraniční pracovníky, kteří jsou do Německa vysláni v rámci volného pohybu služeb. Musí ji tedy dodržovat i české firmy, které do Německa vysílají své zaměstnance.

29.4.2021

Německý trh práce zaznamenává zotavení

Německý trh práce je na nejlepší cestě zotavit se z dopadů pandemie koronaviru. Uzavření gastronomických provozů a maloobchodu zatím nevedlo ke znatelnému propouštění. V březnu 2021 dokonce poklesl počet nezaměstnaných o 80.000 na celkem 2,8 milionu.