Diskontnímu řetězci Aldi poprvé v historii poklesl obrat
23.6.2008
Německý diskontní řetězec Aldi podle deníku Handelsblatt zaznamenal v loňském roce na německém trhu první pokles obratu od svého založení. Jeho obrat v Německu se v loňském roce snížil o 1,5% na 27 miliard eur. Konkurenční řetězec Lidl naopak svůj obrat v Německu zvýšil o téměř 10% na 13,3 miliard eur. Podíl Aldi na německém potravinářském trhu se snížil o 0,6 procentního bodu na 18,9%. Přesto je i nadále s odstupem největším potravinářským řetězcem v Německu. Podle expertů jsou i na první pohled malé procentuální změny pro německý trh velmi významné. Lidl totiž v loňském roce zvýšil počet svých prodejen o 3,6%, zatímco Aldi upustilo od plánovaného rozšíření své pobočkové sítě, která nyní čítá 4200 marketů. Vzhledem k tomu, že obě části koncernu Aldi – Aldi Süd a Aldi Nord tradičně své hospodářské výsledky nezveřejňují, byl odhad jejich obratu stanoven výzkumnou společností GfK na základě četných dotazování domácností týkajících se jejich nákupního chování. (23.6.2008)
Autor: Petr Král Datum poslední editace: 7.4.2017
Další články
Od 1.1.2024 dochází v Německu ke zvýšení sazeb stravného u vnitrostátních služebních cest
Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici: Junior Specialist v mezinárodním marketingu a exportním poradenství
Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici: Junior Specialist v mezinárodním marketingu a exportním poradenství
Od 1.10.2022 se v Německu zvyšuje minimální mzda. Letos již podruhé. Mění se i hranice pro Minijob a Midijob
Od 1.10.2022 se v Německu letos již podruhé zvyšuje minimální mzda, a to ze současných 10,45 EUR na 12,00 EUR hrubého za hodinu. K poslednímu zvýšení minimální mzdy přitom došlo k 1.7.2022.
Německo spustilo nahlížení do Obchodního rejstříku na internetu zdarma
Německo spustilo nahlížení do Obchodního rejstříku na internetu zdarma
Od 1.7.2022 platí v Německu nová pravidla pro sběr a recyklaci obalů
Od 1.7.2022 vstupuje v Německu v platnost novela zákona o obalech, která rozšiřuje registrační povinnost na všechny obaly. Po 1.7.2022 tedy v Německu nebude smět být prodáváno zabalené zboží, pokud jeho výrobce nebo distributor neprovedl registraci do ústředního registru obalů (Zentrale Stelle Verpackungsregister – LUCID).