Němečtí spotřebitelé hlásí konec krize
25.9.2009
Spotřebitelský optimismus německých domácností i nadále roste. Potvrzují to nejnovější údaje německé výzkumné společnosti Gesellschaft für Konsumforschung (GfK). Podle nich vzrostla spotřebitelská očekávání v Německu pro měsíc říjen o 4,3 bodu, zatímco v září to bylo 3,8 bodu a v srpnu pouze 3,4 bodu. Již od začátku letošního roku stagnující a částečně i klesající ceny i nadále posilují koupěschopnost německých spotřebitelů a zvyšují jejich chuť utrácet. I přes finanční a hospodářskou krizi zůstal totiž německý trh práce zatím výrazněji nedotčen. I proto přibývá lidí, kteří jsou přesvědčeni o tom, že to nejhorší z krize mají již za sebou a vyhlížejí optimisticky do budoucnosti. Německá soukromá spotřeba se tak na rozdíl od minulých let stává jedním z hlavních pilířů německé ekonomiky. Další vývoj je však nejasný. Největším rizikem pro spotřebu i celou německou ekonomiku by mohl být nárůst nezaměstnanosti, pokud by přicházející oživení zejména německého průmyslu nebylo dostatečně silné. (25.9.2009)
Autor: Matěj Vokáč Datum poslední editace: 7.4.2017
Další články
Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici: Junior Specialist v mezinárodním marketingu a exportním poradenství
Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici: Junior Specialist v mezinárodním marketingu a exportním poradenství
Od 1.10.2022 se v Německu zvyšuje minimální mzda. Letos již podruhé. Mění se i hranice pro Minijob a Midijob
Od 1.10.2022 se v Německu letos již podruhé zvyšuje minimální mzda, a to ze současných 10,45 EUR na 12,00 EUR hrubého za hodinu. K poslednímu zvýšení minimální mzdy přitom došlo k 1.7.2022.
Německo spustilo nahlížení do Obchodního rejstříku na internetu zdarma
Německo spustilo nahlížení do Obchodního rejstříku na internetu zdarma